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ANC setzt auf Zuma

Trotz sinkender Beliebtheit

Jacob Zuma bleibt für weitere fünf Jahre Präsident des südafrikanischen ANC. Damit könnte er eine weitere Amtszeit als südafrikanischer Präsident ab 2014 antreten. Beim ANC-Parteitag in Mangaung stimmten drei Viertel der rund 4000 Delegierten für den 70-jährigen. Sein bisheriger Stellvertreter Kgalema Motlanthe hatte es auf eine Kampfabstimmung ankommen lassen und verzichtete nach seiner Niederlage auf jegliches andere Parteiamt.

What Future for Traditional Media?

Report from the 4th African Media Leaders Forum

The African Media Leaders Forum (AMLF), hosted by KAS partner African Media Initiative (AMI), provides media owners and operators an exciting opportunity to interact with peers, investors, policy makers, development partners and technology leaders. In November 2011, close to 350 delegates attended the Forum in Tunis, Tunisia.

Kony 2012: Taking A Closer Look At The Social Media Sensation

Chris Roper on the activist online video that made global headlines & the African perspective

More than 135 million views made the activist video “Kony 2012” an online sensation. It also redefined what social media can achieve. South Africa’s leading online journalist Chris Roper takes a closer look at the phenomenon.

South Africa & The Media: Looking Back At 2011, Looking Ahead To 2012

Exclusive – Chris Roper On Major Stories, Digital Landscapes, And The Battle For Media Freedom

There were many important stories in the South African media in 2011, but perhaps the biggest story was the media itself. The beginning of 2012 sees the South African media, and by extension, the state of democracy in South Africa, in a parlous position that many see as boding ill for the future of the country.

Media Law Handbook for Southern Africa

Volume 1

For over a decade, KAS Media Africa has been focusing on the regulatory framework for journalists in Africa. Volume 1 of the Media Law Handbook for Southern Africa is an important milestone in this on-going work. It is a practical guide for journalists practising in Botswana, Malawi, South Africa, Swaziland and Zambia. The handbook not only contains a comprehensive overview of applicable media laws for each country reviewed, it also contains suggestions on possible law reforms to improve the protection of media in these countries.

AMI and KAS Media Africa Announce Strategic Partnership

The African Media Initiative (AMI) and the Sub-Sahara Africa Media Programme of the Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS Media Africa) today announced a strategic partnership, beginning with the hosting of a joint annual media conference on the African continent later this year. The 2011 conference will be held under the banner of the African Media Leaders Forum (AMLF) in the Tunisian capital, Tunis, on November 10 and 11.

Befriending Voters And Arresting Activists

A Close Look At The Digital Media Revolution In Sub-Saharan Africa

Facebook, Twitter, YouTube & Co.: For trailing the path in modern political communication, Africa has been the place and 2011 the time. With the northern rim of the continent grabbing all the headlines so far, the time has come to cover digital developments in Sub-Saharan Africa. The Konrad Adenauer Stiftung Regional Media Programme (KAS Media Africa) has joined forces with Verashni Pillay, the deputy editor of the Mail & Guardian Online – one of Africa’s leading news sites. We take a closer look at some territories across the region and explore how new communication tools promote democracy.

AfriKAS II

Berichte, Analysen, Eindrücke aus der Konrad-Adenauer-Stiftung in Afrika

Mit der zweiten Ausgabe von „AfriKAS” erhalten Afrika-Interessierte und Freunde der Arbeit der Konrad-Adenauer-Stiftung diesmal ein Werk, das neben entscheidenden Beiträgen zu Sachthemen auch politische Kurzberichte unserer Auslandsbüros enthält. Jeweils nach Ländern geordnet, werden die wichtigen politischen, wirtschaftlichen und gesellschaftlichen Entwicklungen und Ereignisse im Sinne eines Almanachs skizziert und dargestellt. Mit der Kenntnis und Expertise unserer Auslandsmitarbeiter erhalten Sie somit einen einzigartigen Einblick in die Entwicklungen in Afrika.

Harnessing Africa's digital future

Im digitalen Zeitalter sind die Anforderungen an afrikanische Medien enorm gestiegen. Viele traditionelle Medienhäuser orientieren sich aber immer noch an den Denkweisen vergangener Jahre. Während unserer Africa Media Leadership Conference 2009 in Ghana wurden unter dem Motto „Learning from the Future: Africa’s Media Map in 2029“ Modelle untersucht, die den Übergang in die moderne Medienwelt erleichtern sollen. Die Diskussionsergebnisse der Konferenz werden im vorliegenden Band im Rahmen von 14 Aufsätzen zusammengefasst.

Focus on FAME

new journalism educators’ body

Focus on FAME ist eine Sammlung von wissenschaftlichen Texten, verfasst von 12 Mitgliedern des Forum for Africa Media Educators (FAME), in dem die aktuellen Herausforderungen für afrikanische Medienausbilder diskutiert werden. FAME ist eine Initiative des Medienprogramms und der Witwatersrand Universität. Ziel: ein afrikanisches Netzwerk exzellenter Ausbildungsinstitute herzustellen und den Ideenaustausch mit deutschen Journalistenschulen zu fördern. Die Texte wurden auf der World Journalism Educators Conference im Juli 2010 präsentiert.