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Die Nachfolge Johnsons

Der Wettbewerb um die Führung der Konservativen Partei und das Amt des Premierministers

Nach nur drei Jahren entscheiden die Mitglieder der Conservative Party im Vereinigten Königreich erneut über die Nachfolge eines Premierministers. Mit Liz Truss (47) und Rishi Sunak (42) kämpfen zwei politische Schwergewichte darum, in 10 Downing Street einzuziehen. Wer auch immer am 5. September zum Nachfolger Boris Johnsons an der Spitze von Partei und Regierung gekürt wird, übernimmt die politische Führung des Königreichs zu einem kritischen Zeitpunkt. Sowohl die britische Wirtschaft als auch die internationalen Beziehungen des Landes stehen vor einer Reihe schwieriger Herausforderungen, welche die Führungsqualitäten des nächsten Premiers vom ersten Tag an auf eine harte Probe stellen werden. Nicht nur für das Vereinigte Königreich selbst, sondern auch für Europa und Deutschland wird der Ausgang des Duells um Johnsons Nachfolge Konsequenzen haben.

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Elizabeths Fußstapfen

Die Zukunft der britischen Monarchie im 21. Jahrhundert

Im Jahre des 70. Thronjubiläums der britischen Königin Elizabeth II steht die Windsor-Monarchie vor außerordentlichen Herausforderungen. Sowohl in Übersee als auch im Vereinigten Königreich selbst haben langfristige Entwicklungen und wiederholte Skandale dazu geführt, dass die Zukunft der Monarchie einer ernsten Betrachtung bedarf. Welche Rolle kann das Königshaus im 21. Jahrhundert spielen? An welchen Fragen entscheidet sich sein Schicksal?

Assessing Ireland's Global Future and Key International Relationships in 2021

by Stephen O’Shea, Nathalie De Hertog, Richard Cunningham and Caoimhe McCarthy

This publication by the Konrad-Adenauer-Stiftung UK & Ireland and European Movement Ireland covers a series of high level, public events in late 2020 and during 2021 focusing on exploring Ireland’s key international relationships from a number of perspectives. It presents the outcomes of the discussions, and suggests some learnings and conclusions that arise following the series of events.

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Wie europäisch ist Global Britain?

Das Vereinigte Königreich und der Krieg in der Ukraine

Die Invasion der Ukraine durch russische Streitkräfte wurde auch im Vereinigten Königreich mit Bestürzung und großer Anteilnahme aufgenommen. Sie stellte zudem das von der Regierung nach dem Brexit beschworene außenpolitische Leitbild eines „Global Britain“ auf eine harte Probe. Wird das Königreich seinem globalen Führungsanspruch gerecht, wenn es einen Krieg auf dem europäischen Kontinent gibt und die wohlmöglich größte humanitäre Krise Europas seit dem Zweiten Weltkrieg bevorsteht?

Fast track? European climate diplomacy after COP26

Edited by Patrick Hall, Ryan Shorthouse and Rebecca Foster

Climate change has no respect for national borders and as such can only be mitigated through European and international cooperation, demonstrating the importance of COP26 and climate diplomacy more broadly. Despite the UK’s departure from the EU, there is still a case to be made for close cooperation between the two on climate change. This collection of essays was written by UK politicians, members of the European Parliament, academics and thought leaders. The essays published by Bright Blue and the Konrad-Adenauer-Stiftung highlight policies and priorities for the UK and the EU across the dimensions of climate security, migration and innovation.

Finance in Ireland: Aligning with Germany to face Europe’s Future

Authors: Minister of Finance Paschal Donohoe, Mary Campbell, Orlaith Kane, Adam Lacey and Ralf Lissek

This publication by the German-Irish Chamber of Industry and Commerce and the Konrad-Adenauer-Stiftung, offers insight into Ireland’s financial services sector within the context of Europe’s overall economy with a particular focus on potential collaboration between Germany and Ireland.

Ad-Hoc European Military Cooperation Outside Europe

by Ed Arnold, Dr. Tobias Borck, Jean-Pierre Maulny, Veerle Nouwens and Dr. Aniseh Bassiri Tabrizi

This paper by KAS and RUSI examines the emergence of European-led ad-hoc military coalitions, why these forms of cooperation have emerged and what value they add to the existing European security architecture.

Science advice to government in the United Kingdom

The UK’s model is relatively unusual in organising its system of science advice around the Government Chief Scientific Adviser. What can we learn?

This short paper provides an overview of how science advice is provided to central government in the United Kingdom. It discusses how the science advice structure functions during a crisis, focusing on the pivotal role played by the Government Chief Scientific Adviser and the Chief Medical Officer.

Bridging the Channel: The UK’s nuclear deterrent and its role in European security

by Ian Bond

This paper is the third of a three paper CER/KAS project, ‘Bridging the Channel’. The aim is to assess how EU states and the UK can continue to work together in foreign and security policy after Brexit. The first paper focused on diplomatic co-operation, the second dealt with defence industrial co-operation and this paper focuses on the role of the UK’s nuclear deterrent in European security.

Bridging the Channel: How Europeans and the UK can work together on defence capability development

by Sophia Besch

This paper is the second of a three paper CER-KAS project, ‘Bridging the Channel’ published by Centre for Centre for European Reform and the Konrad-Adenauer-Stiftung. The aim is to assess how EU states and the UK can continue to work together in foreign and security policy after Brexit. The first paper focused on diplomatic co-operation, this paper deals with defence industrial co-operation and the last one will focus on the nuclear dimension.